Όλα τα εργαστήρια/σεμινάρια επιμόρφωσης

Θέατρο Playback: Δίνοντας χώρο στον Αυθορμητισμό

Κέρκυρα 16/3/2019 σεμινάριο εκπαιδευτικών, Βέρα Λάρδη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 16/3/2019 10:00 πμ - 3:00 μμ Export event


Κέρκυρα, Σάββατο, 16 Μαρτίου2019, 10:00 πμ– 3μμ

Βιωματικό Θεατρικό εργαστήρι

Το  Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-  Γραφείο Κέρκυρας, σε συνεργασία με  το Κέντρο Πρόληψης των  Εξαρτήσεων  και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κέρκυρας (ΔΗΜΟΠ «Νίκος Μώρος»), πραγματοποιεί βιωματικό θεατρικό εργαστήρι με τίτλο:
 

«Θέατρο Playback: Δίνοντας χώρο στον Αυθορμητισμό»                                

Τόπος: Κερκυραϊκός γυμναστικός σύλλογος Κέρκυρας .
Εμψυχώτρια: Βέρα Λάρδη, Ψυχοδραματίστρια
Διάρκεια: 5 διδακτικές ώρες (10πμ- 3μμ)
Το εργαστήριο απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς, φοιτητές και εμψυχωτές ομάδων.

Δεν απαιτείται προηγούμενη θεατρική εμπειρία για την συμμετοχή στο εργαστήριο.

Το θέατρο Playback είναι ένα διαδραστικό είδος θεάτρου όπου οι συμμετέχοντες αφηγούνται ιστορίες και ειδικά εκπαιδευμένοι ηθοποιοί τις αναπαριστούν αυτοσχεδιαστικά στη σκηνή, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες φόρμες αναπαράστασης. Το Θέατρο Playback μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπαίδευση προκειμένου να καλλιεργήσει και να απελευθερώσει την δημιουργικότητα μέσα από τη σωματική και τη φωνητική έκφραση, την παραγωγή μουσικής και τη συμβολική χρήση αντικειμένων.  Αποτελεί ένα πολύ πλούσιο και ευέλικτο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό εργαλείο.  Η βιωματική και παιχνιδιάρικη φύση του, ο αυθορμητισμός και το περιθώριο αυτοσχεδιασμού και ελεύθερης έκφρασης που εμπεριέχει διατηρώντας παράλληλα σταθερή δομή και κανόνες, προσφέρει ένα ανοιχτό πεδίο μέσα στο οποίο η μάθηση μπορεί να επιτευχθεί χωρίς καταναγκασμό. Πέραν από την παραστάσιμη μορφή τους,  οι φόρμες του Playback Theater μπορούν να αξιοποιηθούν μεμονωμένα στα πλαίσια μίας εκπαιδευτικής διαδικασίας ή να αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία μπορεί να χτιστεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

 Ολοκληρώνοντας τη συνάντησή μας θα έχουμε διδαχθεί τις βασικές φόρμες του Θεάτρου Playback που μπορούν χρησιμοποιηθούν στην εξερεύνηση ενός θέματος από μία ομάδα και θα έχουμε εξασκηθεί σε αυτές αναπαριστώντας τις δικές μας ιστορίες.
Λόγω της βιωματικής φύσης του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα χρειαστεί να φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι δωρεάν αλλά  απαιτείται αίτηση. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στο εργαστήριο ΜΕΧΡΙ και την Τρίτη 12/3/ 2019 στη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ εδώ και θα ειδοποιηθούν για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό e-mail τους μέχρι τις 14/3/2019.
Αν οι αιτήσεις υπερβούν τον μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Γραφείο Κέρκυρας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κέρκυρας,  ΔΗΜΟΠ «Νίκος Μώρος».

Συνεργαζόμενος φορέας:  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας.
Πληροφορίες: Μαρία Διβανέ 6948267853, Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο 19:00- 21:00 

Η Βέρα Λάρδη ζει στην Αθήνα. Είναι ψυχοδραματίστρια, επαγγελματίας ηθοποιός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων και νέων. Έκανε Θεατρικές Σπουδές και Ιστορία Τέχνης (BA Honors) στο Wolverhampton University της Αγγλίας, σπούδασε Υποκριτική στη δραματική σχολή του Κέντρου Ψυχοδραματικών Συναντήσεων Αθηνών. Γνώρισε το Θέατρο Playback το 2004 στην Εταιρεία Δραματικής Έκφρασης και Θεραπείας Παλμός όπου εκπαιδεύτηκε. Σήμερα εκτός από ηθοποιός είναι συντονίστρια και εκπαιδεύτρια Playback.

Από το 2004 είναι μέλος της ομάδας Playback Ψ με πλήθος παραστάσεων στο θέατρο, σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς και σε ειδικά πλαίσια με θέμα την ψυχική υγεία, την εκπαίδευση, τη διαπολιτισμικότητα, στις φυλακές , σε συνέδρια κ.α. Επίσης, ως ηθοποιός έχει εργαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, τη Νέα Σκηνή, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το Θέατρο του Νέου Κόσμου κ.α.

Αξιοποιεί το συμμετοχικό θέατρο ως μέσο προσωπικής έκφρασης, εκπαίδευσης, θεραπείας, δημιουργίας κοινότητας (community building), ενδυνάμωσης και συσσωμάτωσης κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων. Συντονίζει ομάδες προσωπικής ανάπτυξης μέσω του ψυχοδράματος ενώ σχεδιάζει και υλοποιεί καλλιτεχνικές παρεμβάσεις με τη συμμετοχή κοινωνικά ευπαθών ομάδων (Community Theater).

Ενδεικτικά έχει συνεργαστεί με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας και της τέχνης, όπως την Action Aid, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Συνεργεί-Ο, το Processwork Hub, το Θεατροδρόμιο Ναυπλίου, την Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων ΑΡΣΙΣ, το ΚΕ.ΘΕ.Α., τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων( ΔΗ.ΜΟ.Π.), την ΕΣΗΕΑ, το περιοδικό δρόμου “Σχεδία”, την Κιβωτό του Κόσμου, την δραματική σχολή της Αθηναϊκής Σκηνής κ.α.

 

Print

Number of views (246)/Σχόλια (0)