Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


 

Συντονιστική - οργανωτική ομάδα 

Νίκος Γκόβας


Συντονιστής Προγράμματος

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία. Ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής (1998-2014) αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.ά. Ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο», μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) (2011-2017) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση».  Έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Εκπαιδευτής ενηλίκων με μεγάλη εμπειρία στην εμψύχωση ομάδων.

 


Γιάννα Παπαδοπούλου

 

Γενική Διαχείριση

Η Γιάννα Παπαδοπούλου είναι απόφοιτος του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου με μεταπτυχιακό τίτλο Ταυτότητες &  Διαπολιτισμική Επικοινωνία στη Μεσόγειο από το Πανεπιστήμιο της Νίκαιας (Sophia Antipolis). Την τελευταία δεκαετία έχει εργαστεί στον συντονισμό φεστιβάλ ντοκιμαντέρ & κινηματογράφου στην Ελλάδα και τη Γαλλία και σε πολιτιστικούς οργανισμούς που είχαν ως αντικείμενο τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την μουσική, το θέατρο, την παραγωγή ντοκιμαντέρ. Από το 2010 είναι μέλος της ακτιβιστικής ομάδας Θεάτρου του Καταπιεσμένου και έχει παρακολουθήσει αρκετά σχετικά εργαστήρια. Από το 2016 έχει αναλάβει τη διαχείριση του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.


Νάσια Χολέβα

 

Συντονίστρια επιμορφωτικών δράσεων

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. & κατέχει ΜΑ στην Εφαρμοσμένο Θέατρο (Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση). Δουλεύει με ομάδες με διαφορετικές ηλικιακές, μαθησιακές, σωματικές & άλλες ιδιαιτερότητες, στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση, και επιμορφώνει εκπαιδευτικούς στη χρήση του θεάτρου στη διδασκαλία.Έχει συγγράψει σε ατομικές και συλλογικές εκδόσεις εκπαιδευτικό υλικό που προέκυψε από την υλοποίηση προγραμμάτων, στα οποία συμμετείχε στο σχεδιασμό ή/και την υλοποίηση: Εσύ όπως κι Εγώ & YouthDOCs (Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση), Στείλε το φίλο μου σχολείο: υπόθεση Ρουάντα (ActionAid Hellas), ΣΥΜΒΙΩΣΗ (UNHCR Greece). Συμμετείχε σε ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΙΕΠ για τη δημιουργία ΑΠΣ για το Νέο Σχολείο (τέχνες και πολιτισμός).  Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομάδες εργασίας του Δικτύου (Δ.Σ., διεθνείς σχέσεις, ομάδα προγραμμάτων, ‘εκπαίδευση & θέατρο’ κ.α.). Το 2015 δημιούργησε το «κι αν ήσουν εσύ;» σε συνεργασία με το Νίκο Γκόβα, και σήμερα διατελεί επιμορφώτρια, Σύμβουλος του προγράμματος & Συντονίστρια Επιμορφωτικών του Δράσεων.


Νικολέττα Δημοπούλου

 

Περιφερειακός Συντονισμός Νότιας Ελλάδας & Νησιών Αιγαίου

Η Νικολέττα Δημοπούλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. και του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών Master of Arts in International Performance Research (Universities of Warwick, Amsterdam and Belgrade).  Έχει εργαστεί ως δραματολόγος σε παραστάσεις και θεατροπαιδαγωγός  σε προγράμματα στην προσχολική αγωγή, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και σε προγράμματα στήριξης μεταναστών. Έχει σχεδιάσει τα προγράμματα μη τυπικής μάθησης  για ενήλικες “Europe On Stage” στη Γερμανία, με στόχο τη διαχείριση κοινωνικών διακρίσεων και την κατάρριψη διεθνών στερεοτύπων μέσω θεατρικών εργαλείων και το Summer School in Performing Arts για εφήβους για το British Council Greece. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας Μουσειακού Θεάτρου Heterotopia. Από το 2016 συνεργάζεται με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 


Γιώργος Μπεκιάρης

 

Περιφερειακός Συντονισμός Δυτικής Ελλάδας & Νησιών Ιονίου

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο κι έχει σκηνοθετήσει τη θεατρική παράσταση της ομάδας ΠΑιΘέΑ, της οποίας είναι μέλος, «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Στο πλαίσιο της ίδια ομάδας συμμετείχε στη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος για μαθητές «349’ ακόμα…» με τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό. Έχει πάρει μέρος στη συγγραφή Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγών Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία.  Συμμετέχει από το 2015 στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» ως συντονιστής και επιμορφωτής σεμιναρίων.

 


Χριστίνα Κρίθαρη

 

Περιφερειακός Συντονισμός Κεντρικής Ελλάδας

Η Χριστίνα Κρίθαρη είναι θεατρολόγος,  απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με κατεύθυνση Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας. Έχει φοιτήσει επίσης στο Charles de Gaulle Lille3 της Γαλλίας και άσκησε την πρακτική της άσκηση στο Teatro della Limonaia  της Φλωρεντίας. Στην πτυχιακή της εργασία εργάστηκε πάνω στο Θέατρο του Καταπιεσμένου στο χώρο της απεξάρτησης. Εργάστηκε ως θεατροπαιδαγωγός σε  προγράμματα όπως «Διαφυγές», «Εσύ όπως κι εγώ». Εργάζεται σε δημοτικά σχολεία με αντικείμενο το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Είναι συνεργάτης του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων όπου εργάζεται ως εμψυχώτρια ομάδων παιδιών και ενηλίκων, ως βοηθός σκηνοθέτη σε επαγγελματικές παραστάσεις και ως σκηνοθέτης στην Πειραματική σκηνή.  Είναι  μέλος του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και εκπαιδευμένη επιμορφώτρια του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην εκπαίδευση.

 


Τζένη Καραβίτη

 

Περιφερειακός Συντονισμός Βόρειας Ελλάδας

Η Τζένη Καραβίτη είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός,  με σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο  University of Essex και στο Royal Holloway University of London. Ιδρυτικό μέλος του «Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση»,  έχει συμβάλει στη ζωή της ένωσης ως  μέλος  και πρόεδρος του Δ.Σ, ιδρυτικό μέλος και συντονίστρια του Γραφείου Β. Ελλάδας και υπεύθυνη ποικίλων δράσεων. Είναι  μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού «εκπαίδευση και θέατρο». Συμμετείχε στην Ομάδα Εκπόνησης  Προγραμμάτων Σπουδών του ΙΕΠ για τα Καλλιτεχνικά  Γυμνάσια.  Είναι  μέλος της Ομάδας Δημιουργικής  Έκφρασης, η οποία δημιούργησε εθελοντικά  και προσέφερε το ψηφιακό υλικό «Πολύτροπη Γλώσσα» στο  ΚΕΓ. Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στον σχεδιασμό  και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων του Δικτύου, συμμετέχει από το 2015 στο «κι αν ήσουν εσύ;» ως συντονίστρια δράσεων, εμψυχώτρια μαθητικών ομάδων και επιμορφώτρια ενηλίκων..


Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

 

Περιφερειακός Συντονισμός  Βόρειας Ελλάδας

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, με μεταπτυχιακές σπουδές  στις Επιστήμες της Αγωγής, Κατεύθυνση Διδακτικής της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μεταξύ άλλων παρακολούθησε το διετές εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν το θέατρο στην εκπαίδευση, την εφηβική λογοτεχνία, τον ξένο και τις εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, τη σχέση κριτικού γραμματισμού και διδασκαλίας της λογοτεχνίας. ‘Εχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄Γυμνασίου, Πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Είναι  μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" που υλοποιεί το Δίκτυο σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. στην Ελλάδα. Από το 1993 εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Μαρτίνα Γκομέζ

 

Γραμματεία/Πληροφορίες

Η Μαρτίνα Γκόμεζ είναι απόφοιτη του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Ιονίων Νήσων. Έχει ολοκληρώσει το πρώτο έτος σπουδών Προγράμματος του Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης , στην Υποκριτική Τέχνη θεάτρου και Κινηματογράφου και έχει εργασθεί σε ταινίες μεγάλου μήκους ως βοηθητική ηθοποιός. Εργάστηκε ως μέλος ομάδας δημιουργικού (layout) και φωτορεπορτάζ, της τοπικής εφημερίδας «ΗΜΕΡΗΣΙΟΣ», ενώ έχει υπάρξει σε θέσεις εργασίας που αφορούσαν την γραμματειακή υποστήριξη και την επικοινωνία με κοινό. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα χορού, σεμινάρια επιμόρφωσης πληροφορικής και φωτογραφίας. Από το 2016 εργάζεται στην Γραμματειακή Υποστήριξη του Προγράμματος ευαισθητοποίησης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ενημέρωσης σε θέματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.


Ελένη Κρητικού

 

Σύμβουλος αξιολόγησης Προγράμματος

Η Ελένη Κρητικού έχει σπουδάσει Χημεία και έχει διδακτορικό στη Χημεία/Βιοχημεία. Εργάζεται ως Εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση από το 1985. Το 2003-2011 ήταν Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ) στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής και από το 2013 έως σήμερα είναι Σχολική Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών στη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας. Έχει εμπειρία στη διεξαγωγή έρευνας στο πεδίο της Χημείας και της ΠΕ και στη διοργάνωση και υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων και εργαστηρίων ΠΕ και Φυσικών Επιστημών για εκπαιδευτικούς. Έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Arion, Comenius και τo 2014-16 ανέλαβε την αξιολόγηση του προγράμματος Erasmus+/KA2 “YouthDOCs”. Από τον Απρίλιο του 2017 έχει αναλάβει την εσωτερική αξιολόγηση του προγράμματος «Κι Αν Ήσουν Εσύ;».


Τοπικοί Συντονιστές (2019)


Ελπίδα Κομιανού - Τοπικός Συντονισμός Αργολίδας

Ειρήνη Μαρνά - Τοπικός Συντονισμός Δράμας

Διονύσης Παύλου - Τοπικός Συντονισμός Λέσβου

Χρήστος Ραχιώτης - Τοπικός Συντονισμός Χανίων

Νεκτάριος Ξανθουδάκης - Τοπικός Συντονισμός Χανίων​

Άρτεμη Παπακωνσταντινοπούλου - Τοπικός Συντονισμός Αιγιαλείας

Δημήτρης Κονετάς - Τοπικός Συντονισμός Ιωαννίνων

Δήμητρα Τζανετάκη - Τοπικός Συντονισμός Μεσσηνίας

Γεωργία Τζήλου -  Τοπικός Συντονισμός Μεσσηνίας

Ευγενία Ζάγουρα - Τοπικός Συντονισμός Κέρκυρας

Φωτεινή Δημουλή - Τοπικός Συντονισμός Κέρκυρας

Πηνελόπη Καζακώνη - Τοπικός Συντονισμός Αρκαδίας

Ασημένια Μισιρλή - Τοπικός Συντονισμός Φωκίδας​

Χριστόδουλος Κωτσίνας - Τοπικός Συντονισμός Θεσπρωτίας ​

Αγλαΐα Νάκα - Τοπικός Συντονισμός Λάρισας​

Κατερίνα Αλεξιάδη - Τοπικός Συντονισμός Αττικής

Αφροδίτη Μαδίκα - Τοπικός Συντονισμός Κοζάνης​


Σύλβια Λαμπρινού - Τοπικός Συντονισμός Λακωνίας (2018)
Αντονέλλα Χήρα - Τοπικός Συντονισμός Καρδίτσας (2018)
Αντονέλλα Χήρα - Τοπικός Συντονισμός Καρδίτσας (2018)
_______________________________________________________________

Βοηθοί Διαχείρισης (2019)
Κατερίνα Αλεξιάδη -
Βοηθός Γενικός Συντονιστής & Διαχείρισης Νοτ Ελλάδας & Νησιών Αιγαίου
Χριστίνα-Μαρία Αμανατιάδου - Βοηθός Διαχείρισης Βορ. Ελλάδας
Άρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου - Βοηθός Διαχείρισης Δυτ. Ελλάδας & Νησιών Ιονίου

Αχιλλέας Κουτελίδας - Βοηθός Διαχείρισης Κεντ. Ελλάδας (2018)